Aká superpotravina sa hodí práve pre Vás???

02.10.2015 22:08

Konzumácia superpotravín je v dnešnej dobe skutočne populárna. Ich benefit spočíva predovšetkým v skutočnosti, že sú nutrične rádovo bohatšie ako dnes štandardne dostupná strava. Napriek tomu, že je obezita a nadváha novodobou pliagou spoločnosti, naše telá paradoxne  trpia mnohokrát podvýživou. Súčasná strava sa skrz extenzívne poľnohospodárstvo a priemyselné spracovanie žial stáva len niečim čo nanajvýš ukája chuťové kanáliky, naše telesné tkanivá však "zívajú" prázdnotou túžiace po kvalitných "ingredienciách", ktoré mnohokrát  v našom jedálničku chýbajú.

 

Na dnešnom trhu je skutočne dostupný celý rad rôznych "superfoodov", presviedčajú nás ich predajcovia o ich benefitoch, ktoré sa majú neraz vyrovnať hotovým zázrakom. Je to však naozaj tak? Sú superpotraviny ozaj zázračné? Sú pre každého? Ktorý si máme zadovážiť? Ako dlho ich máme užívať. Takto znejú najčastejšie otázky potenciálnych konzumentov a kupujúcich. Správne zodpovedanie týchto otázok Vám prinajmešom ušetrí  mnoho peňazí, keďže ozaj kvalitné superpotraviny nie sú najlacnejšie.

Krátkodobé užívanie akéjkoľvek superpotraviny je výhodou takmer pre každého. Je tomu tak preto, lebo sú nadmieru nabité živinami, ktoré našim telám často chýbajú.

Na strane druhej si musíme uvedomiť, že každá superpotravina má istú individualitu, energetiku, ktorá nemusí byť kompatibilná s  Vašou konkrétnou vrodenou telesnou a metabolickou typológiou. V závislosti od typu trávenie je možné tej či onej osobe navrhnuť vhodnú superpotravinu na dlhodobé užívanie.  Typ konkretneho trávenie môžeme rozdeliť do troch základných podskupín i s možnými, resp. najčastejšími disharmóniami (tendenciami).

 

  1. Premenlivá sila trávenia, pre ktorú sú typické  disharmónie ako zápcha, flautencia, nadúvanie, všeobecný pocit chladu a suchosti v organizme.
  2. Silný tráviaci oheň, pre ktorý sú príznačné rôzne zápaly ako napr. gastritída, prekyslenie, pálenie záhy, hepatitída, hnačka, iritabilné črevo, v neposlednom rade žlčníkové kamene, všeobecný pocit  horúčavy v organizme.
  3. Slabý tráviaci oheň, ktorého charakteristikou je predovšetkým ťažoba po jedle, priberanie na váhe, vysoký cholesterol, alkalóza, všeobecný pocit chladu a mastnoty v organizme.

 

V závislosti od toho, ku ktorému  metabolickému typu patríte, by ste si mali vyberať Vašu  "vlastnú" superpotravinu, ktorá Vás nielen vnútorne vyživí, ale dokonca bude energeticky  s Vami dlhodobo korešpondovať. V tejto súvislosti sa mi žiada doplniť, že nie je vhodné prinajmenšom " v jednom chode" konzumovať viacero superpotravín, hlavne ak majú rozdielnu, opozičnú energetiku, pôsobenie na telo.

1 skupina by mala preferovať jemne prehrievajúce, resp. vyrovnávajúce superpotraviny ako napr.:  Materská kašička, Včelý peľ, Ambrósia, Propolis, Aloe vera, Kurkuma. V prípade konzumácie chladivých zelených superpotravín, mali by si ich dochucovať napr. čerstvým zázvorom, ktorý ma jemne hrejivý efekt.

2 skupina si žiada predovšetkým chladenie organizmu a manažment zápalu, preto by mali z hľadiska superfoodov preferovať napr.: Zelený jačmeň, Mladá pšenica, Spirulina, Aloe vera, Chlorela.

3 skupina si pýta prehrievanie, odľahčovanie, resp. vysúšanie, preto sa jej hodia nasledovné superpotraviny: Zelený jačmeň, Pivovarské kvasnice, Materská kašička, Aloe vera, Včelý peľ, Kelp, Propolis, Superpotraviny obsahujúce bioflavonoidy a kyselinu fulovú.

 

Prajem Vám teda, aby Vaša voľba superpotraviny bola správna a pre Vaše zdravie prospešná.